January 2004

Author:
Publish date:

A Jan. 21 story,

What Do Japan, Energy and Dividends Have in Common, erroneously reported that the iShares Dow Jones Select Dividend Index Fund had a dividend yield of about 4%. The fund's yield is 2.1%.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 23.

)

A Jan. 21 story,

Lam Research Meets Estimates, incorrectly reported

Lam Research's

(LRCX:Nasdaq) year-ago second quarter earnings. Lam earned $1.5 million, or a penny a share, not $4.8 million, or 4 cents a share, as reported earlier.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 22.

)

A Jan. 18 Paul Kedrosky column,

Weekend Reading: Dow, S&P on a Winning Streak, incorrectly reported that the market hasn't run this many weeks in a row in more than a decade. In fact, the last time it happened was in 1995.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected Jan. 22)

A Jan. 13 story,

Market-Timing Was Very Good to Michael Sassano, incorrectly characterized Sassano's activities in funds managed by JW Seligman. According to sources, Sassano helped market-time the funds, but without a formal arrangement with the fund company.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 16

)

A Jan. 15 column by James J. Cramer,

Expect More Deals as Companies Use Currency, did not disclose Cramer's long position in

Charter Communications

(CHTR:NYSE). At the time of column's publication, Cramer was long Charter Communications.

(Corrected Jan. 16)

A Jan. 10 Reader's Forum posting, "

30-Year Treasury Tracker," requires a clarification. The iShares Lehman 20+ Year Treasury Bond Fund (TLT:Amex) has an inverse correlation with the 30-Year Treasury Yield Index; their movements are not positively correlated, as may have been inferred from the original text.

TheStreet.com

regrets any confusion.

(Corrected Jan. 16)

A Jan. 12 story,

"Foot Locker Gains on Guidance," incorrectly reported the company's year-ago fourth-quarter earnings as 39 cents a share. In fact, the company earned 33 cents a share in the period.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 13

)

A Jan. 7 story,

Ford Guides In Line for 2004, failed to make clear that

Ford's

(F:NYSE) net profit forecast was strictly for its automotive unit. The story also incorrectly reported that the company planned cost cuts of about $550 million in 2004. It was $500 million.(

Corrected Jan. 9.

)

A Jan. 7 column by James J. Cramer,

Telecom Tech Rally Doesn't Scream 'Bubble', should have noted that

Nokia's

(NOK:NYSE ADR) share price of $173 in 2000 was before a 4-for-1 split.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 7.

)

A Jan. 6 story,

"Some Redback Holders See Red," failed properly to emphasize the value implied by two series of warrants issued by the company to equity holders following the bankruptcy reorganization. The warrants, while trading in an illiquid secondary market, help close the valuation gap implied in the pricing of the company's common stock following the reorganization.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 7.

)

A Jan. 6 Howard Simons column,

Dollar Strength Will Pose Unforeseen Risks, incorrectly stated that the Bank of Japan had sold yen and bought dollars with more than 2 trillion yen in 2003. In fact, the figure was more than 20 trillion yen.

The Street.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 7.

)

A Jan. 5 StreetNotes item incorrectly reported that J.P. Morgan lowered its estimates on

Juniper Networks

(JNPR:Nasdaq). In fact, J.P. Morgan raised its 2004 estimates on the company.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 6.

)

A Jan. 5 story,

Retailers' Holiday Season Good, Not Great, misstated the name of the consulting company of which Craig Johnson is president. It is Customer Growth Partners, not Customer Growth Strategies.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 6.

)

A Jan. 5 story,

Redback Emerges From Chapter 11, incorrectly reported the terms of

Redback Networks'

(RBAKD:Nasdaq) recent stock split. It was a 1-for-73 reverse split, not a 73-for-1 forward split.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 6.

)

A Jan. 2 story,

More Lives Left for Game Makers, incorrectly reported that

Take-Two Interactive's

(TTWO:Nasdaq) next release of

Grand Theft Auto

would be its fourth. In fact, that release will be called

Grand Theft Auto 5

.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected Jan. 5.

)