April 2005

<I>TheStreet.com</I> corrects its errors.
Author:
Publish date:

An April 28 column by Jon Markman,

Costco Could Prove to Be a Bargain Here, contained an error. Markman wrote that Warren Buffett was a member of Costco's board. In fact, it is Berkshire Hathaway's Charlie Munger who serves on Costco's board of directors.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 29)

An April 27 story,

Becton Dickinson Hitting on All Cylinders, quoted the company as saying its medical segment could have grown an additional 3% to 4% if not for destocking by its biggest distributor. According to the company, destocking kept the medical surgical unit, which is part of the medical segment, from growing an additional 2% to 3%.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 29)

An April 22 story,

Getting More From Your 2004 Return, misstated an aspect of tax withholding. The sentence should have read: "If you got a big refund, maybe you were having too much withheld."

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected April 22

)

An April 21 story, originally called

Guidant Net Falls Short, misstated

Guidant's

(GDT:NYSE) first-quarter earnings. The company earned $177 million, or 54 cents a share, on a continuing operations basis in the latest quarter. Excluding the effect of one-time items, latest-quarter earnings were 65 cents a share, which is 3 cents ahead of the Thomson First Call analyst consensus estimate.

As originally posted, the story mistakenly identified 54 cents as the company's per-share net income and compared that figure, rather than the adjusted figure, with the analyst estimate.

TheStreet.com

regrets the errors. (

Corrected April 21

)

An April 20 story,

NYSE, Archipelago to Merge, incorrectly said the

New York Stock Exchange

paid a $20 million fine to settle

Securities and Exchange Commission

charges regarding its oversight of specialists. In fact, as part of its settlement with the SEC, the NYSE agreed to set aside $20 million for regulatory audits of its regulatory division. Also, the article mistakenly implied that NYSE management currently oversees the organization's regulatory division. Richard Ketchum, the NYSE's chief regulatory officer, reports to the NYSE's board, but not to NYSE CEO John Thain.

TheStreet.com

regrets the errors. (

Corrected April 21

)

An April 20 story,

CPI Not So Scary After All, incorrectly said that consumer prices rose 0.7% in March, above market expectations for a 0.6% rise. In fact, consumer prices rose 0.6% during the month, above market expectations of a 0.5% gain.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 20)

An April 20 column by Richard Rhodes,

Two Strikes Against Research In Motion, stated that Rhodes' price target of $42 represented a 25% drop in price from current levels. In fact, the $42 price target is 40% below current levels. The column also stated that the company did not issue guidance. The company did not raise guidance.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 20)

An April 19 story,

Soft Earnings Guidance at Forest Labs, incorrectly said the company reported earnings for its first quarter ended March 31, 2005. The quarter was the company's fiscal fourth quarter. The story also incorrectly reported the Thomson First Call consensus estimates for the current fiscal year as calling for earnings of $2.50 a share on revenue of $3.07 billion. In fact, they are for earnings of $2.44 a share on revenue of $2.91 billion.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected April 19

)

An April 14 story,

Litigation Weighs on Rambus, incorrectly said the company's first-quarter earnings fell 87% from a year ago. In fact, net income declined by 47%.

TheStreet.com

regrets the error. (

Corrected April 15

)

An April 12 column by James J. Cramer,

Taking Lumps on Specialists, Estimates, stated that there had been arrests made at the

NYSE

in connection with the

Securities and Exchange Commission

investigation of NYSE specialists. In fact, the specialists were indicted.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 13)

An April 11 column by Cody Willard,

Apple Needs Its Halo to Glow, indicated that Apple had sold 2 million iPod units in the last quarter. In fact, it sold 4 million iPod units.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 11)

An April 11 story,

AMD Nips Intel at the Core, misstated the second anniversary of

AMD's

(AMD:NYSE) 64-bit Opteron release. The correct date is April 21.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 11)

An April 11 column by Dan Fitzpatrick,

Bottomless Profits in Various Bottoms, contained an error. He wrote that, "A stock or index may fall consistently for a period of time, but the buyers finally capitulate and a heavy-volume selloff occurs over a short period of time." The sentence should have indicated that it is the sellers who finally capitulate.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 11)

An April 8 post by Ken Wolff to Ask Our Pros,

Small PPH Lots, incorrectly stated that Pharmaceutical HOLDRs (PPH:Amex) can be traded in odd lots (lots of fewer than 100 shares). In fact, the Pharmaceutical HOLDRs cannot be traded in odd lots.

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 11)

An April 7 story,

New Life for Stem Cells, misquoted

Geron

(GERN:Nasdaq) finance chief David Greenwood. He said analysts are waiting to pick up coverage of stem cell stocks until a company manages to get a product through the Food and Drug Administration, and into clinical trials "that show both safety and efficacy." As originally published, the story omitted his safety-and-efficacy comment.

The story also failed to mention that

Aastrom Biosciences

(ASTM:Nasdaq), along with selling products used by researchers in developing cancer vaccines, is involved with four ongoing Phase II clinical trials using stem cells for bone regrowth.

The story additionally mischaracterized a Massachusetts stem cell bill. It covers stem cell research including embryonic research, not just embryonic research, as originally reported. The same is true of a California measure passed in November.

TheStreet.com

regrets the errors.

(Corrected April 8)

The disclosure line in an April 7 column by Cody Willard,

Unbundling Content Will Prove a Net Joy, failed to note that he is long

Microsoft

(MSFT:Nasdaq).

TheStreet.com

regrets the error.

(Corrected April 7)

As originally published, this column contained errors. Please see

Corrections and Clarifications.