NEW YORK (TheStreet) -- Duoyuan Printing( DYP) disclosed Friday that the Securities and Exchange Commission has been investigating the company for fraud since October.

The small-cap Chinese manufacturer of printing equipment, which originally gained a stock listing in the U.S. through a 2006 reverse merger, received a subpoena from the SEC on November 10, according to an 8-K filing made by the company Friday, almost two months after Duoyuan made the unusual decision to fire its auditor. It has been out of compliance with its SEC filings ever since.

News of the formal investigation sent the company's stock down 20% Friday to $1.66.

According to Duoyuan's 8-K, regulators are examining a list of alleged misconduct, including whether Duoyuan "had engaged in fraud in the sale of securities, had filed materially false documents with the SEC, had failed to maintain adequate books and records, and had failed to maintain an adequate system of internal accounting controls, and whether the Company's principal officers had made false certifications regarding the Company's financial statements, and had engaged in deceit in dealings with the Company's external auditor."

The company said it had hired Baker & McKenzie to conduct its "internal investigation," which is ongoing.

Also, because it hasn't filed a financial report with the SEC since May 2010, the company faces a possible delisting by the

New York Stock Exchange


The disclosures come as the SEC continues with a broader investigation into Chinese small-cap stocks, particularly those that came public in the U.S. through reverse mergers. Sometimes called a reverse takeover, or RTO, the process doesn't receive the same level of regulatory scrutiny as a traditional IPO.

Sparked by a raft of fraud allegations and revelations among Chinese reverse-merger companies, the SEC set up a task force last year to look into the issue. Investigators are examining individual companies as well as the role of the so-called "gatekeepers," firms that help find and bring Chinese businesses to U.S. capital markets, including stock promoters, auditors, law firms and investment banks.

Since the beginning of the year, the issue has intensified as several high-profile Chinese reverse-merger companies face implosion. Most recent has been the case of

China MediaExpress

( CCME), which disclosed this week that its CFO, audit firm and one of its key independent board members had resigned amid accusations of massive fraud.

The SEC has declined to comment on the matter, but according to people with knowledge of the probes, the agency has been examining at least a dozen individual companies. It is unclear what will come of these investigations, if anything.

Some Chinese companies have disclosed SEC inquiries of various sorts, including

China Green Agriculture

(CGA) - Get China Green Agriculture, Inc. Report


China Sky One Medical



TheStreet Recommends

Fuqi International

( FUQI) and now Duoyuan Printing.

Duoyuan's troubles began last September, when the company dismissed its auditor, the Chinese affiliate of Deloitte, the Big Four firm. According to Duoyuan, Deloitte's auditors had asked to review original bank documents so they could "verify the identity of certain individuals and entities associated with third party distributors and vendors."

Duoyuan refused and then fired the firm. It has yet to find a replacement. Meanwhile, the company's share price has tanked by more than 80% from its highs of about $10, set last year.

Deloitte discovered other problems as well. During its audit of company financials, "Deloitte received information regarding certain distributors and vendors that appeared inconsistent with certain information that the Company had provided," Duoyuan said in its filing.

Last year, amid the burgeoning scandal, which also saw the resignation of Duoyuan's CEO, CFO and the chair of its audit committee, the company's founder and chairman had a conference call with investors. "We're hearing suggestions that our company may be a fraud," he said during the call. "It is a very serious suggestion, and I want to be clear from the start that this is false. I'm confident that when the independent investigation is completed, these suggestions will be shown to be completely and totally untrue."

Based in Beijing, Duoyuan Printing sold shares on the NYSE in November 2009 in an offering underwritten by Roth Capital and Piper Jaffray.

-- Written by Scott Eden in New York


>>Another Resignation for China MediaExpress

>>China RTO Stocks Slide After China Media Bombshell

>>Orient Paper Pops After Results Gladden Bulls

>>China Security Soars as CEO Talks Up LBO

>To contact the writer of this article, click here:

Scott Eden


>To follow the writer on Twitter, go to


>To submit a news tip, send an email to:


Disclosure: TheStreet's editorial policy prohibits staff editors and reporters from holding positions in any individual stocks.